12 de agosto de 2013

[Resenha] - Fear of Falling - S.L. Jennings

I can't remember the last time I felt completely safe. Security seemed more like a luxury to me, reserved for those who were fortunate enough to have picture perfect childhoods.

For those who didn't bear the ugly scars that keep me bound in constant, debilitating fear. I've run from that fear my entire life. But when I met him, for once, I couldn't run anymore.

He scared the hell out of me in a way that excited every fiber of my being. It wasn't the tattoos or the piercings. It wasn't the warmth that seemed to radiate from his frame and blanket me whenever he was near. It was just...him.

The scary beautiful man that threatened to alter 23 years of routine and rituals, and make me face my crippling fear. My name is Kami and I am constantly afraid. And the thing that scares me the most is the very thing I want. "Don't worry," he smiled, pulling me into the hard warmth of his chest. "I've got you. I'll always catch you when you fall." And just like that, Blaine had staked his claim on the untouched part of me that no living soul had ever moved.

He captured every fear, every reservation, and crushed them in the palm of his inked hand.


RESENHA


Você quer uma leitura leve para relaxar antes de dormir?  Fear of falling não é esse livro! 

A princípio Kami aparece como uma personagem muito misteriosa, até que os abusos que ela sofreu no passado começam a se desenrolar e fica claro os motivos pelos quais ela não consegue manter um relacionamento com Blaine – ou com qualquer outra pessoal.

S.L. Jennings narra o sofrimento, os traumas e as dificuldades que Kami enfrenta para continuar vivendo ou sobrevivendo, as narrativas de que envolvem o passado da personagem são pesadas e dolorosas, é difícil que o leitor não se envolva e não sinta um pouco da dor da personagem.
We found out that monsters were, indeed, real. They walked among us. They looked just like you and me. They came in the form of the people that we loved and trusted the most. The people whose only job was to love and protect us.
Fear of Falling narra também história de amor entre Kami e Blaine, mas principalmente é a história de uma sobrevivente, de uma jovem que sofre inúmeros tipos de abusos durante a infância. É o amor por Blaine que a tira da “zona de conforto” que ela criou para poder lidar com o passado.



Kami morre de medo de expressar seus sentimentos, a indecisão sobre a relação dela com Baline é irritante de tão inconstante que a personagem é com os seus sentimentos, o que provavelmente é mais uma consequência dos traumas passados. 
Love. It was the thing that bound us and tore us apart. It was our disease and the remedy of our shattered hearts.
         It was a sonofabitch 

Blaine sabe que “só se pode salvar quem quer ser salvo”, mas ele não consegue confiar no amor de Kami, que esse amor a fará parar de sobreviver e começar a viver de fato. E é essa grande questão que é levada até o final do livro é se esse amor será suficiente para salvar a personagem e como e se Kami deixará esse amor crescer.
She didn’t want me to save her. She didn’t even believe she was worth saving. 
Várias músicas vão aparecendo no livro de acordo com o desenrolar da história, muitos autores fazem isso, mas no caso de Fear of Falling as músicas encaixam perfeitamente. No final do livro tem a trilha sonora, as minhas favoritas são: Your guardian angel - The Red Jumpsuit Apparatus , The Only Exception - Paramore e Daughters - John Mayer. Espero que gostem ;)



Nenhum comentário:

Postar um comentário